صفحه اصلی / آموزش اسب سواری / آموزش اسب سواری | چگونه پاهای یک سوارکار قوی می‌شود؟

آموزش اسب سواری | چگونه پاهای یک سوارکار قوی می‌شود؟

همان طور که می‌دانید وزن هر فردی با دیگری متفاوت است و در این میان افرادی هستند به علاقه دارند دوست دارند پاهای قوی تری برای کنترل اسب داشته باشند؛ در این مطلب آموزش اسب سواری اسب پرشیا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه پاهای یک سوارکار قوی می‌شود؟

چرا باید در سوارکاری پاهای قوی داشته باشیم؟

شاید ندانید که اصلی ترین راه ارتباط با اسب ها پاهای یک انسان و فرد سوارکار است. پاهای شما باید در کنار پهلوهای اسب به صورت کشیده و یله آویزان باشند، بدون اینکه هیچگونه انقباض یا گرفتگی، به خصوص در ناحیه مفصل زانو وجود داشته باشد. این ماهیچه های داخلی ساق پا هستند که با فشار آوردن به پهلوی اسب از حیوان می خواهند به جلو یا به یک سمت حرکت کند. اگر دستتان را روی سطح داخلی پا، از زانو به پایین بکشید، بر آمدگی عضله را در ناحیه ساق پا احساس می کنید. این برآمدگی همان قسمتی است که برای برقراری ارتباط با اسب به کار گرفته می شود.
همچنین مطمئن شوید طول بند رکاب برای شما مناسب است؛ پایتان را بلند و یله، خارج از رکاب آویزان کنید. اگر نوک پایتان را کمی به طرف بالا بچرخانید باید بتوانید رکاب را پیدا کنید. این همان موقعیتی است که شما باید در پی اش باشید، اگر چه احتمال دارد این امر در آغاز کمی فشار به عضلات پشت ران و عضلات ساق پا وارد آورد. تا وقتی که عضلات شما حالت بگیرد، کشیده شوند و به قدر کافی قدرت پیدا کند، بهتر است پایتان را در موضعی قرار دهید که برایتان راحت است. با پیشرفت زمان و خصوصا به تدریج که تعادلتان روی اسب بهتر می شود و در مراحل آغازین یک نشست مستقل و درست، سواری با رکاب بلندتر برایتان آسان تر می شود.
چگونه یک سوارکار پاهای قوی داشته باشد؟

چگونه از کلاه سوارکاری خود مراقبت کنیم؟

مفصل زانویتان را راحت و یله، کمی دورتر از زین رها کنید. این امر به پاهای شما اجازه می دهد به طرز صحیحی در کنار و پهلوی اسب آویزان شوند. بر خلاف باور رایج، شما نباید با زانو هایتان به دو طرف اسب بچسبید چرا که این کار موجب می شود نشست شما بالا رفته و از زین خارج شوید.
در زمان اجرا بعضی حرکات از قبیل دور زدن و یا زمانی که سوار بخواهد قسمت پشت یا خلفی اسب را در کنترل بکیرید، ساق پا را چند سانتی متر به پشت تنگ برده شده و در آنجا به کار گرفته می شود ولی پا همواره به یک طریق مورد استفاده قرار می گیرد، در این حالت وزن بدن روی پاشنه پا می افتد و زانو و پنجه پا کمی به طرف بیرون چرخانده می شود تا ساق پا بتواند به شکم اسب فشار آورد بدون آن که به طرف عقب بلغزد.

بیشتر بخوانید: شرط‌های رایج اسب سواری

عضلات پا از جمله بزرگترین عضلات بدن می باشند و در نتیجه در اثر فعالیت مقدار زیادی انرژی را مصرف می کنند که در کاهش وزن اهمیت فوق العاده ای دارد؛ علاوه بر این، تحت تاثیر قرار گرفتن این عضلات به وسیله تمرینی چند مفصلی و مادر مانند اسکات، می تواند ترشح هورمون تستسترون را به مقدار زیادی افزایش دهد و حتی بروی عضله سازی بالاتنه نیز تاثیر مثبت داشته باشد، بجای مصرف هورمون هایی که عوارض زیادی را موجب خواهند شد، بهتر است تمرینات پا را بهتر انجام دهید.

چگونه یک سوارکار پاهای قوی داشته باشد؟

تمامی رشته های ورزشی به تمرینات پا نیاز دارند؛ حتی شطرنج بازها!

این جمله که حتی شطرنج باز ها هم به تقویت پاهای خود نیاز دارند شاید بیشتر شبیه شوخی باشد، اما کاملا اینطور نیست! نشستن های طولانی مدت می توانند سبب ابتلا به واریس سیاهرگ شوند و تنها چیزی که می تواند از این عارضه جلوگیری کند انقباض عضلات ساق پاست. در واقع انقباض این عضلات و همینطور رشد آن ها در این زمینه کمک خواهد کرد. به همین خاطر توصیه شده است حتی ورزش‌هایی همانند شطرنج نیز نیاز دارند تا در آن به سلامت جسم اهمیت داده شود.

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید

در اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *