صفحه اصلی / معرفی / معرفی | نژاد اسب سدلبرد آمریکایی را بیشتر بشناسید

معرفی | نژاد اسب سدلبرد آمریکایی را بیشتر بشناسید

در این مطلب سایت اسب پرشیا قصد داریم نگاهی به یکی دیگر از نژادهای معروف اسب بپردازیم. یکی از معروف‌ترین آنها نژاد اسب سدلبرد آمریکایی است که طرفداران خاص خود را دارا است. در ادامه مطلب برای آشنایی با این نژاد اسب همراه ما باشید.

بیشتر بدانید:  آشنایی با اسب نژاد شاگیا ( Shagya Arabian)

یکی از قدیمی ترین نژادهای اسب که در تاریخ کشور آمریکا پیدا شده است اسب سدلبرد آمریکایی است که تاریخچه شناخته شدن آن به سال های ۱۸۰۰ برمی گردد.

این اسب در اصل کنتاکی سدلر (Kentucky Saddler) نام داشت و نتیجه کشش انتخابی از اسب های نژاد کانادایی و Narragansett Pacer، اسب های نژاد مورگان و اسبهای تروبرد برد. اسب نژاد سدلبرد یک اسب چشمگیر و خوش اندام بود و صحنه کشیدن کالسکه های کلیسا توسط این نژاد اسب در روزهای یکشنبه برای محلی ها بسیار دلنشین و تحسین برانگیز بود.

نکات مهم در شرط بندی مسابقات اسب سواری

اسب نژاد سدلبرد اگرچه به عنوان اسب کاری بسیار مفید واقع می شود، اما غالبا به عنوان اسب نمایشی در نظر گرفته می شود که با زین به نمایش گذاشته می شود. اسب سدلبرد با داشتن پنج نوع حرکت، با یال و دم کامل به صحنه نمایش برده می شود. اسب نژاد سدلبرد علاوه بر انواع حرکت معمول همه اسب ها که شامل قدم، یورتمه و تاخت می شود، نوع دیگری حرکت آرام انجام می دهد که به صورت خرامیدن آهسته با چهار ضرب است که طی آن قبل از هربار ضربه زدن سم اسب بر زمین، یک مکث عمدی کوتاه وجود دارد.

نژاد اسب سدلبرد آمریکایی

حرکت معروف این اسب که منحصر به فرد است و در بین علاقه مندان به این حرکت مشهور است حرکت “راک” است. اسب نژاد سدلبرد دارای ۱۶ وجب قد است، و استفاده های آن علاوه بر نمایش، در زمینه دامداری، پرش با اسب، و سواری تفریحی و کاری می باشد. اسب نژاد سدلبرد در رشته درساژ بسیار خوب عمل می کند. اسب های نژاد سدلبرد بسیار باهوش بوده و سرشت خوشایند و اخلاق خوبی دارند، توانایی و بنیه خوبی دارند، تعادلشان زیاد است و به عنوان اسب شخصی بسیار مطلوب است.

در آخر به شما پیشنهاد می‌دهیم که اگر به رشته اسب سواری و سوارکاری علاقه مند هستید، در ابتدا اطلاعات و شناخت لازم از انواع اسب را به دست آورید تا ضمن بالاتر رفتن آگاهی، با روحیات اسب‌ها جهت کنترل کردن آنها بیشتر آشنا شوید. چرا که رفتار هر اسب با دیگری متفاوت است و شما برای جلب اعتماد هر اسب باید کار متفاوتی را انجام دهید. همچنین می‌توانید با مطالب آموزنده و خواندنی سایت اسب پرشیا همراه باشید.

در سایت اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

نژاد اسب شایر

معرفی | آشنایی با نژاد اسب شایر

در بریتانیا از گذشته نژادهای اسب زیادی وجود داشته است که نژاد اسب شایر یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *