چرا اسب‌ها انگشت ندارند؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا اسب‌ها به مانند دیگر حیوانات انگشت ندارند و سم دارند. در این مطلب اسب پرشیا قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چرا اسب‌ها انگشت ندارند؟

در اسب پرشیا بخوانید: آشنایی با انواع خوراکی و داروهای ممنوعه برای اسب

چرا اسب‌ها انگشت ندارند؟

طبق اصلی ترین نظریه در مورد سم اسب ها گفته می شود که سم اسب ها در واقع یک انگشت است که اندازه آن بزرگ است. اسب ها از حیواناتی با چند انگشت تکامل یافته اند و در نهایت طی میلیون ها سال تکامل، همه آنها را از دست داده اند. در این باره باید گفت، اسکن سه بعدی فسیل ها ممکن است پاسخ این پرسش را به ما بدهد. یکی از اجداد اسب امروزی موجودی به اندازه ی یک سگ است که حدود پنجاه میلیون سال پیش می زیسته است. مهمتر از همه اینکه دارای انگشت بوده؛ چهار انگشت روی هر یک از پاهای جلو و سه انگشت روی هر یک از پاهای عقب. زمان زیست او زمین گرم و مرطوب بود و پوشیده از درخت. طیق تحقیقات این موجود قدیمی به دلیل اندازه ای که داشته است روزها در بین درختان و برگ ها پنهان می شده است تا از خطر موجودات بزرگ تر و شکار شدن توسط آن ها در امان باشد.

رنگ بندی اسب‌ها چگونه است؟

چرا اسب‌ها انگشت ندارند؟

دانستنی | آیا درد با سرعت اسب رابطه مستقیم دارد؟
پس از یک اتفاق و نزدیک به سی و پنج میلیون سال پیش دمای کره زمین به یک باره کاهش پیدا می کند و شرایط به چیزی که ما در حال حاضر در آن زندگی می کنیم تغییر پیدا می کند. در آمریکای شمالی بسیاری از درختان نابود میشوند و موجوداتی برگخوار چون این اسب ها از میان می روند و به این ترتیب، از بیست و چهار میلیون سال پیش به موجودی تکامل یافته برای زندگی ـ از جنگل ـ به دشت تبدیل می شود و احتمالا هم می توانسته برگ و علف بخورد. نابودی درختان باعث می شود که سرعت به عامل مهمی در بقا تبدیل شود، چون امکان پنهان شدن از بین رفته است. حیوانات بزرگتر بهتر انرژی را ذخیره می کنند و در گذر زمان تمامی این فاکتورهای تکاملی اسب امروزی را به وجود می آورد اما هنوز معلوم نشده است که چرا اسب ها بدون انگشت هستند.

چرا اسب‌ها انگشت ندارند؟

نزدیک به چهارسال پیش دانشمندان چندین فسیل اسب که قدیمی ترین آن ها به پنجاه میلیون سال قبل برمی گردد را مورد بررسی قرار دادند. برای تعیین میزان مقاومت این استخوان ها به خم شدن، از اسکن سه بعدی استفاده و طول و عرض آنها را اندازه گیری کردند. سپس وزن هر یک از اسب ها را تخمین زدند و همچنین میزان فشاری که هنگام فرار و پرش به آنها وارد می شد، محاسبه کردند. نتیجه اینکه هرچه اسب ها بزرگتر، انگشتشان بزرگتر می شد تا بتواند فشار را از روی استخوان پا بردارد و این گونه شد که اسبی که ما در دنیای فعلی می بینیم هیچ انگشتی ندارد و تنها دارای یک سم در هر دست و پا است.

اما هنوز هم کاملا از بین نرفته اند و هنوز هم می توان رشد استخوانی اضافی روی پای عقب بسیاری از اسب ها را دید؛ این استخوان قابل دیدن نیست و توسط موهای اسب پوشیده شده است و پشت سم اسب قرار دارد.

بیشتر بخوانید: راه‌های مقابله با گزش حشرات و آسیب به اسب

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با اخبار اسب سواری و انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید
همچنین برای شرط بندی مسابقات اسب سواری همراه بتکارت باشید

در اسب پرشیا بخوانید:

این مطالب را نیز ببینید!

درد شکم اسب

درد شکم اسب

درد شکم اسب یکی از موضوعاتی است که باید برای صاحبان اسب مورد اهمیت باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *