صفحه اصلی / اسب سواری / دانستنی | درد کمر اسب‌های ورزشی

دانستنی | درد کمر اسب‌های ورزشی

یکی از اتفاقاتی که برای صاحبان اسب های ورزشی زیاد پیش می آید درد کمر اسب هاست. در این مطلب اسب پرشیا قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که درد کمر اسب‌های ورزشی چگونه است و آنها از چه طریقی به بروز دادن آن اقدام می‌کنند.

درد کمر اسب‌های ورزشی چگونه به وجود می آید؟

در بین افرادی که اسب دارند خیلی ها اشاره زیادی به درد کمر اسب‌های ورزشی می کنند ولی یکی از رایج ترین علائم دردهای پشتی، افت عملکرد اسب است. در اسپاسم عضلانی عضلات کمر (لانگیسیموس دُرسی و عضلات سُرینی) که در اثر صدمه ایجاد می‌شوند و اسپاسمی که در اثر توزیع وزن اسب در یک عارضه درمان نشده (نظير شُلی مزمن پا و یا ناهنجاری استخوانی ستون فقرات) ایجاد می‌گردد، تفاوت قابل توجهى وجود دارد. مراقبت از اسبی با مشکلات ذکر شده می‌تواند فقط موجب تسکین موقت شود، ولی مشکل اصلی مجدداً عود خواهد کرد.

رنگ بندی اسب‌ها چگونه است؟

درد کمر اسب‌های ورزشی

تشخیص درد کمر اسب‌های ورزشی

اگر می خواهید از درد کمر اسب مطمئن شوید باید روی نقاط مختلفی از عضله پشت اسب فشار بیاورید، چون در این ناحیه نقاطی هستند که نشان دهنده محل دردند و به این نقاط، نقاط طب سوزنی نيزگفته ميشود.  اگر اسب با فشار بر روی نقطه خاصی خود را عقب بکشد، بیانگر وجود مشکل است. در اسبی که پشتش خنک تر از حد معمول است، امکان مشکلات پشتی جدید يا قدیمی می‌رود.و اين مسئله هنگامی نگران کننده است که با وجود مراقبت صحيح ، هنوز در تمام اوقات شبانه روز همراه اسب باشد، با کمی دقت به کمر اسب می‌توان عضلاتی را که به دلیل عدم کارکرد، تحلیل رفته‌اند را شناسایی نمود.  هنگامیکه عضله‌ای صدمه می‌بیند، میزان آنزیم‌های عضلانی در خون افزایش می‌یابد.

علت درد کمر اسب‌های ورزشی

یکی از اصلی ترین علت های درد کمر اسب‌های ورزشی پاره شدن مويرگها ويا عضلات پشت باشد که این پارگی یا به علت افتادن اسب به زمين ایجاد ميشود و یا به علت انجام یک حرکت غیر طبیعی رخ می‌دهد. درد همچنین ممکن است در اثر اسپاسم عضله باشد. تارهای عضلانی در قسمت کوچکی از پشت دچار انقباض مداوم می‌شوند و این انقباض می‌تواند برای مدت زمان طولانی به همان شکل باقی بماند تا جائیکه عضله فرسوده و تحليل گردد و دیگر ‌نتواند به حالت اوليه خود برگردد.
درد کمر اسب‌های ورزشی
پیدا کردن و تشخیص درد اسب بسیار مشکل است. فشار آوردن بر روی ستون فقرات پشتی منجر به تسکین درد می‌شود. تزریق موضعی بی حس کننده مابین مهره‌ها موجب از بین رفتن درد می‌شود و بدین ترتیب تشخیص کامل می‌شود. آزمایش ستون فقرات و لگن توسط اشعه ایکس نیاز به دستگاه‌های تخصصی دارد که درگذشته فقط در کلینیک‌های تحقیقاتی یافت می‌شداما اكنون همراه دامپزشكان متخصص به اسطبل ها نيز آورده مي شود.

شایع ترین مشکل استخوانی، سائیدگی و بهم خوردگی مهره‌های پشتی است. در برخی اسب‌ها درد، خود را به وضوح نشان می‌دهد. در پرتو نگاری هسته‌ای می‌توان ناحیه مشکل دار استخوان را براحتی پیدا کرد.

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با اخبار اسب سواری و انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید
همچنین برای شرط بندی مسابقات اسب سواری همراه بتکارت باشید

در اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *