گرفتن نبض اسب

گرفتن نبض اسب یکی از موضوعاتی است که باید برای صاحبان اسب مورد اهمیت باشد چرا که این موضوع می تواند از جهات مختلف برای اسب مهم باشد. در این مطلب اسب پرشیا نکاتی در مورد راهکارهای گرفتن نبض اسب را بررسی می کنیم.
در اسب پرشیا بخوانید: آشنایی با انواع خوراکی و داروهای ممنوعه برای اسب

روش های گرفتن نبض اسب

برای گرفتن نبض اسب می توان از چند طربق عمل کرد: زیر فک، زیر دم در محل استخوان دم، یا کناره پای اسب. اگر در پیدا کردن نبض اسب مشکل دارید، در دیدار بعدی از دامپزشک بخواهید این مناطق را به شما نشان دهد. همچنین اگر دست خود را روی سمت چپ سینه اسب بگذارید می توانید ضربان قلب او را حس کنید.  در بیشتر موارد اسب آن اندازه آرام نمی ماند تا شما بتوانید به مدت یک دقیقه کامل ضربان قلب او را بشمارید. در این مورد پیشنهاد دنیای اسب به شما این است که برای راحتی کارتان ضربان او را در ۱۵ ثانیه بشمارید و بعد آن را در ۴ ضرب کنید.

رنگ بندی اسب‌ها چگونه است؟

گرفتن نبض اسب
سنجش نبض اسب در واقع اطلاعاتی درمورد تعداد و شدت ضربان قلب اسبتان در اختیار شما قرار می دهد. قلب یک اسب سالم در حالت عادی ۳۸ تا ۴۰ بار در دقیقه می زند. در هنگام انجام تمرینات بدنی، ضربان قلب اسب می تواند حداکثر تا ۱۸۰ بار در دقیقه افزایش پیدا کند. ضربان قلب ۸۰ بار در دقیقه اسب در حالت استراحت می تواند نشانه ای از وجود مشکل جدی در اسبتان باشد. اگر یک اسب آرام ضربان قلب ثابت بالای ۶۰ بار در دقیقه داشته باشد دنیای اسب اکیدا توصیه می کند او را از نظر سلامتی مورد بررسی قرار دهید.
دانستنی | آیا درد با سرعت اسب رابطه مستقیم دارد؟

بالا رفتن ضربان قلب اسب

تمرینات بدنی، ترس، درد، استرس، و هیجان. عفونت و آسیب دیدگی بدن اسب نیز می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب اسب شود.  افزایش ضربان قلب اسب ها در اکثر موارد به علت کولیک یا درد روده ای اتفاق می افتد. در این وضعیت ممکن است افزایش ضربان خفیف یا حاد باشد، و میزان افزایش ضربان قلب نشانه ای از شدت درد اسب قلمداد می شود. قدرت زیاد ضربان قلب اسب را گاهی می توان نشانه ای از مشکلات دیگر دانست؛ اگر نبض ضعیف و ملایم باشد می تواند نشانه ضعیف بودن ضربان قلب و پمپ ناکافی خون باشد. این امر می تواند علامتی برای نارسایی و بیماری قلبی باشد. وقتی اسب در حال انجام فعالیت فیزیکی باشد قدرت ضربان قلبش هم غالبا بیشتر می شود. این حالت یک واکنش طبیعی است که امکان پمپ شدن خون بیشتر و اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات را فراهم می کند. با این وجود، افزایش قدرت نبض اسب می تواند واکنشی نسبت به داروها یا مواد سمی، یا نشانه برخی بیماری ها باشد.

گرفتن نبض اسب

درمورد نبض اسب نیز مانند درجه حرارت بدنش، بهتر است از میزان طبیعی آن در حالت استراحت اسب وو در حالات مختلف دیگر اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید به عنوان شاخصی برای تشخیص تغییرات غیرطبیعی نبض اسب از آن استفاده نمایید. علاوه بر این، ‌مالکین اسبی که دوست دارند وضعیت فیزیکی اسب خود را بهبود دهند می توانند سرعت بازگشت ضربان قلب اسبشان به حالت عادی پس از تمرینات بدنی را یادداشت نمایند. این اندازه گیری بهترین شاخص برای تناسب بدنی اسب شماست. توانایی سنجش نبض اسب روشی عالی برای کنترل اثربخشی آموزش ها و تمرینات اسب و همچنین رژیم غذایی او می باشد.

بیشتر بخوانید: راه‌های مقابله با گزش حشرات و آسیب به اسب

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با اخبار اسب سواری و انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید
همچنین برای شرط بندی مسابقات اسب سواری همراه بتکارت باشید

در اسب پرشیا بخوانید:

این مطالب را نیز ببینید!

درد شکم اسب

درد شکم اسب

درد شکم اسب یکی از موضوعاتی است که باید برای صاحبان اسب مورد اهمیت باشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *