صفحه اصلی / آموزش اسب سواری / آموزش اسب سواری | پنج ویژگی سوارکار خوب که باید بدانید

آموزش اسب سواری | پنج ویژگی سوارکار خوب که باید بدانید

اگر بخواهیم یک به یک به ویژگی‌هایی که یک سوارکار باید داشته باشد بپردازیم، قطعا تعداد آنها زیاد خواهد شد ولی مهمترین آنها تقریبا شاخص است که یک سوارکار ملزم به رعایت آنها است. در ادامه این مطلب اسب پرشیا قصد داریم به پنج ویژگی سوارکار خوب بپردازیم.

پنج ویژگی سوارکار خوب را در اسب پرشیا بخوانید

در راستای مقالات اسب سواری سایت اسب پرشیا در این مطلب قصد داریم به یکی از مهمترین مسائلی که پیرامون یک اسب و یک سوارکار وجود دارد بپردازیم. برای این که آموزش اسب سواری را شروع کنید نیاز به دانستن نکات زیاد و دانش قابل توجهی نیست فقط کافی است ماهیت این رشته را بشناسید و اطلاعاتی را نیز از قبل یا در حین آموزش در خصوص اسب‌ها بدانید.

پنج ویژگی سوارکار خوب

پنج ویژگی سوارکار خوب – سوارکار باید صبور باشد

شاید به وفور حداقل دیده باشید که رام کردن اسب‌ها بسیار مشکل است و آنها فقط با صاحبان خود رفتار مناسبی دارند و در هنگام احساس خطر پا به فرار می‌گذارد و یا به دیگر افراد آسیب می‌زنند؛ این رفتار اسب‌ها به هیچ عنوان بی دلیل نیست و رفتار پر از ترس اسب مغرضانه نیست، بلکه یک واکنش طبیعی برای حفاظت از خودش است چرا که برقرار کردن رابطه عاطفی با او بسیار مهم است به همین خاطر است که یک سوارکار باید در برخورد با حیوان خود نهایت صبوری را به کار گیرد.

مثلا در ورزشی همانند فوتبال نیازی نیست که شما با حیوانات سر و کله بزنید؛ یا فرمول یک شما در رقابت با ماشین‌ها عمل می‌کنید و به همین ترتیب تنیس، بسکتبال و غیره همگی با انسان‌ها سر و کار دارند ولی داستان اسب سواری با دیگر رشته‌ها کمی متفاوت است و شما باید با سبک و سیاق این رشته آشنا باشید و به روحیات خود برای ارتباط با اسب‌ها توجه کنید و صبوری را برای برخورد با اسب ها در دستور کار اولیه خود قرار دهید.

درد کمر اسب‌های ورزشی

پنج ویژگی سوارکار خوب – سوارکار باید آموزش دیده باشد

شما باید توسط یک مربی مجرب و کار بلد از ابتدای راه و قدم به قدم درست عمل کنید تا بتوانید در اوج بمانید. در اوج ماندن چه از لحاظ بدنی و چه تمرین کردن بسیار مهم است و لازمه موفقیت شما در رشته اسب سواری است.

علاوه بر خودتان، همچنین باید اسب شما نیز در اوج آمادگی بماند و این آمادگی جسمی اسب به برنامه غذایی، تمرینی و میزان رسیدگی شما برای سلامت او برمی‌گردد که باعث می‌شود همه چیز برای آمادگی جسمی شما به صورت درست رقم بخورد.

پنج ویژگی سوارکار خوب

پنج ویژگی سوارکار خوب – سوارکار باید اسب را درک کند

این که شما صرفا به اسم اسب سواری علاقه مند باشید یا به عنوان یک بیننده این ورزش برای شما جذاب باشد، در اسب سواری کافی نیست چرا که در ابتدای راه یک شخص برای این که آموزش‌های خود در حوزه اسب سواری را آغاز کند، در ابتدا باید بررسی کند که آیا می‌تواند با حیوانی همانند اسب ارتباط عاطفی لازم را برقرار کند یا خیر.

به همین خاطر باید یک سوارکار به شدت اسب خود و نیازهای او را درک کند و همچنین علاقه و رابطه‌ای دو طرفه میان اسب و انسان در همان ابتدای راه برقرار نماید تا بدین ترتیب بتواند اسب را رام کند تا دستورات لازم آموزشی نیز توسط مربی در کنار انسان به او داده شود. شما باید ابتدا با اسب و روحیاتش آشنا شوید و نیازهای او را بشناسید و درک کنید تا بتوانید کار با اسب را ادامه دهید.

قوانین اسب سواری | مهمترین قوانین چوگان که باید بدانید

پنج ویژگی سوارکار خوب – سوارکار باید مسئولیت پذیر باشد

مسئولیت پذیری برای یک سوارکار بسیار مهم است چرا که شما باید در خصوص حیوانی همانند اسب مسئولیت پذیر باشید. خیلی از افراد گمان می‌کنند که سوارکاری بسیار ساده است و سوارکار کاری برای این رشته ورزشی انجام نمی‌دهد جز این که می‌نشیند و فرمان می‌دهد ولی همه چیز به این سادگی نیست که گویا تنها کاری که سوارکار باید بکند این است که بر روی اسب بنشیند و به او فرمان دهد. اما این حقیقت ندارد و هرکس که سوار اسب شده باشد می داند که این حرف چقدر نادرست است.

به عنوان یک اسب سوار، حرف هایی مانند “وقتی سوار اسبی که همه کارو اسب انجام می ده”، “سوارکاری باعث خستگی هم میشه؟”، “مگه سوارکار جز اینکه به اسب بگه کجا بره کار دیگه ای هم میکنه؟” و امثال این مثال ها را به وفور شنیده ایم ولی مسئله این است که این موضوع حقیقت ندارد و سوارکار نیز نقش عمده، مهم و سختی را در مجموع برای هدایت اسب و هر آنچه به این رشته مربوط است برعهده دارد و به همین خاطر قبول کردن این مسئولیت سنگین بسیار سخت است.

احساسات اسب‌ها

پنج ویژگی سوارکار خوب – اسب را همانند فرزند خود بداند

شاید در نظر شما داشتن ارتباط عاطفی با اسب چندان لازم نباشد، ولی ما به شما می‌گوییم که سخت در اشتباه هستید چرا که اسب احساسات یک انسان را حس می‌کند و میزان فرمان برداری و یا دستور پذیری او از انسان، از طریق علاقه و رابطه عاطفی با صاحبش صورت می‌پذیرد و در صورت اعتماد به صاحبش است که فرمان‌های او را اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

امیدوار هستیم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد
برای شرط بندی مسابقات اسب سواری و دیگر مطالب آموزشی با بتکارت همراه باشید

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *