صفحه اصلی / قوانین اسب سواری / قوانین اسب سواری | قوانین میادین تمرین و موانع در مسابقه

قوانین اسب سواری | قوانین میادین تمرین و موانع در مسابقه

یکی از مهمترین مسائلی که در سوارکاری باید بدانید قوانین اسب سواری است. در راستای این قوانین در این مطلب قصد داریم شما را با قوانین میادین تمرین و موانع در مسابقه آشنا کنیم. برای خواندن این مطلب همراه ما باشید.

آموزش اسب سواری | آیا شرط بندی اسب سواری حرام است؟

۱- بازیکنان سوار کار فقط یک مرتبه می‌توانند به داخل مانژ مسابقه جهت بازدید بیایند و مسیر مسابقه را مشاهد کنند که این موضوع باراژ را هم شامل می‌شود.

۲-  اجازه ورود به میدان جهت بازدید مسیر، توسط هیات داوران بوسیله تابلویی که نمایش داده می‌شود که بر روی آن جملاتی همانند میدان باز است یا شرکت کنندگان مجاز به ورود هستند، نوشته شده است و هر وقت این مووع اعلام گردید شما می‌توانید وارد شوید.

۳- نکته دیگری که لازم است بدانید این است که در مسابقات دو راندی که راند دوم مسابقه جدا از راند اول است، بازیکنان می توانند قبل از شروع راند دوم نیز با هماهنگی مسیر مسابقه را مشاهده کنند.

قوانین میادین تمرین و موانع

شاخه‌های مختلف اسب دوانی و اسب سواری

۴- کسانی که مسئول برگزاری مسابقات هستند در مانژهای سر پوشیده و به دلیل فضای محدود ممکن است اجازه دهند تا بازیکنان در زمین اصلی تمرین نمایند.

۵- زمانی که ابعاد زمین به صورتی باشد که امکان تمرین کردن میسر نشود، یک مانع که جزو مسیر مسابقه اصلی نیست را می توان در مانژ اصلی برای تمرین قرار داد و از آن جایگزین استفاده کرد.

۶- ابعاد مانه می‌تواند به ابعاد : ۴۰/۱ متر در ارتفاع و ۶۰/۱ متر در عرض و یا یک مانع عمومی به ارتفاع حداکثر ۱۴۰ ( دارای پرچم قرمز و سفید ) یاشد که اصولا شماره ای بر روی آن قرار داده نمی‌شود.

۷- قوانین پریدن از روی مانع این موضوع را بیان می‌کند که برای پریدن از این مانع تنها دوبار می توان این کار را انجام داد و در صورتی که سوارکار بیشتر از دو بار این کار را انجام دهید با محرومیت یا جریمه نقدی مواجه می‌شود.

۸- تخلف دیگری که بازیکنان شاید آن را انجام دهند این است که آنها حق تلاش یا پرش از موانع مسابقه را درحین رژه قبل از مسابقه ندارند. انجام این کار نیز مجددا ممکن است آن را با محدودیت و جریمه نقدی رو به رو کند.

قوانین میادین تمرین و موانع

در اسب پرشیا بخوانید: تاریخچه مسابقات اسب سواری

۹- کسی که برنده مسابقه شده است امکان دارد که برای از روی یک مانع بپرد که این مانع نبایستی جزء موانع دور بعدی باشد و در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

۱۰- همچنین در راستای مورد بالا بدانید که پریدن بر خلاف جهت از این مانع که در نظر گرفته‌اند ممکن است موجب محرومیت سوارکار شود و او باید بر طبق قوانین عادی عمل کند. برای پرش از این مانع سوار کار ۹۰ ثانیه وقت دارد که این وقت از لحظه زدن زنگ توسط داوران شروع می شود. خودداری کردن و یا انداختن این موانع به عنوان یک تلاش به حساب می آید. اگر انداختن همراه با امتناع باشد سوارکار برای تلاش بعدی باید منتظر تصحیح مانع شود. ( زمان نگه داشته خواهد شد). هئیت داوران زنگ شروع مسابقه را پس از تلاش های سوار کار برای پرش از این مانع یا اتمام ۹۰ ثانیه به صدا در می آورند. پس از آن که زنگ زده شد، بازیکن فقط یک بار می‌تواند برای پرش از این مانع تلاش کند و در حد فاصل ۴۵ ثانیه مسابقه اصلی را شروع نماید.

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

مهمترین قوانین چوگان

قوانین اسب سواری | مهمترین قوانین چوگان که باید بدانید

یکی از ورزش‌هایی که در بین طرفداران اسب سواری، محبوبیت دارد، چوگان است که از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *