صفحه اصلی / اسب سواری / دانستنی | راهکارهای خنک کردن اسب در تابستان

دانستنی | راهکارهای خنک کردن اسب در تابستان

هرچقدر شما عزیزان در خصوص اسب و رسیدگی به او اطلاعات بیشتری داشته باشید، بیشتر به یک بازیکن حرفه‌ای اسب سواری نزدیک می‌شوید. در همین راستا در این مطلب اسب پرشیا راهکارهای خنک کردن اسب در تابستان را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اسب سواری | دست‌های سوارکار و ارتباط مناسب با اسب

خنک کردن اسب در تابستان به چه صورت‌های امکان می‌پذیرد؟

طبق جدیدترین اطلاعاتی که در وبسایت های معتبر اسب سواری منتشر شده است، اگر اسب بتواند خود را با محیط سازگار کند و قابل انطباق باشد راحت تر می تواند درجه حرارت بدن خود را تنظیم نماید. اسبهایی که در مناطق گرم زندگی می کنند این قابلیت را دارند و بهتر از اسب های دیگر می توانند گرما را تحمل کنند.

راه‌های مقابله با گزش حشرات و آسیب به اسب

خنک کردن اسب در تابستان

دانستنی | چگونه پس از حوادث سوارکاری بر ترسمان غلبه کنیم؟

اسب ها و روش های خنک شدن در تابستان

یکی از ویژگی های جالب اسب ها این است که خودشان به چند روش می توانند بدن خود را در تابستان خنک کنند؛ اولین راه این است که بدن اسب قادر باشد جریان خون بیشتری را به سمت پوست هدایت کند. به این صورت حرارت بیشتری می تواند از داخل بدن به محیط بیرون انتقال پیدا کند. دومین راه خنک شدن اسب این است که او را در فضای باز و در معرض وزش نسیم قرار دهید. اگر نسیمی وجود ندارد می توانید با استفاده از دستگاه هواکش یا تهویه جریان هوا را در محیط اسب ایجاد کنید. راه دیگر، کاهش میزان دریافت اشعه خورشید است. از آنجا که اسبها دارای جثه بزرگی هستند اگر در مقابل آفتاب بایستند مقدار بیشتری اشعه خودرشید و گرما جذب بدنشان می شود و دمای بدنشان را بالا می برد. و راه چهارم کبرای خنک ماندن بدن اسب تبخیر است. تبخیر به عرق کردن بدن اسب یا نفس نفس زدن او اشاره دارد.

ویژگی که گفته شد به شرایط گرامی خشک مربوط می شود و اگر میزان رطوبت هوا بالا باشد انتقال رطوبت به هوا امکان پذیر نیست و در نتیجه اسب نمی تواند از این طریق خود را خنک کند. بنابراین در هنگام کار با اسبتان علاوه بر درجه حرارت هوا باید به میزان رطوبت هوا نیز توجه داشته باشید. این امر برای افرادی که مرتبا اسبشان را برای مسابقات و رویدادهای ورزشی مختلف به مناطق مختلف می برند و از وضعیت آب و هوایی آنجا اطلاع دقیق ندارند اهمین زیادی دارد.

چگونه پاهای یک سوارکار قوی می‌شود؟

خنک کردن اسب در تابستان

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خوراکی و داروهای ممنوعه برای اسب

اگر قرار است در هوای گرم و دارای میزان رطوبت بالا با اسبتان کار کنید دنیای اسب به شما توصیه می کند بعد از هر مرحله کاری، با یک اسفنج و آب سرد بدن اسبتان را مرطوب کنید تا انتقال گرما به خوبی صورت گیرد. اگر در نظر دارید با شلنگ روی بدن اسب آب بگیرید ابتدا به اندازه کافی به اسبتان آب بنوشانید تا عضله به خوبی آب رسانی شوند و ریتم تنفس نرمال باشد. از کاردک برای گرفتن عرق اسب استفاده نکنید؛ بهتر است بگذارید آب عرق روی بدن اسب را با خود ببرد. برای اینکه به اسبان کمک کنید که با هوای جدید سازگار شود بهتر است یک هفته قبل از رویداد او را به این هوا عادت بدهید. در طی این مدت می توانید به تدریج تمرینات او را بیشتر کنید تا به میزانی که مورد نظرتان است برسد.

مهم‌ترین مزایا و فواید سوارکاری در سلامت انسان

خنک کردن اسب در تابستان

چگونه از کلاه سوارکاری خود مراقبت کنیم؟

دامپزشکان توصیه می کنند در چنین شرایطی به دقت به سرعت تنفس اسبتان توجه داشته باشید. اگر اسب به نفس نفس افتاده است – که به معنی 80 نفس یا بیشتر در هر دقیقه است – باید اسب را به سایه ببرید و هر گونه تمرین و فعالیت را متوقف کنید تا سرعت تنفس اسب کاهش پیدا کند. علاوه بر این، زین اسب را در بیاورید و او را در معرض جریان هوا قرار دهید تا تنفس به وضعیت عادی برگردد – که حدود 8 تا 10 نفس در دقیقه است.

در مورد اسب درمانی چه می‌دانید؟

امیدوار هستیم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد
دیگر مطالب آموزشی و مقالات اسب پرشیا را داخل سایت مشاهده فرمایید

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *