صفحه اصلی / اسب دوانی / دانستنی | آیا حرف زدن اسب‌ها حقیقت دارد؟

دانستنی | آیا حرف زدن اسب‌ها حقیقت دارد؟

شاید یکی از موضوعاتی که در مورد اسب همه را شگفت زده کند حرف زدن اسب‌ها است در این مطلب اسب پرشیا به نکاتی می پردازیم که متوجه شویم توانایی صحبت کردن اسب ها به چه شکل است و آیا این موضوع حقیقت دارد و در واقع این حرف زدن به چه شکل است؟!

حرف زدن اسب‌ها راه ارتباطی بین آنهاست

جدیدترین تحقیق ها نشان داده است که حرف زدن اسب‌ها به نوعی حقیقت دارد و اسب ها هم از علائمی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. به گزارش پایگاه اینترنتی بی‌بی‌سی ورلد، دانشمندان توانسته‌اند با استفاده از هویج به‌عنوان پاداش اسب‌ها را طوری آموزش دهند که هر وقت به پتو نیاز داشتند با بینی خود به صفحه‌ای بزنند. نتایج این پژوهش نشان داد که درخواست اسب‌ها برای پتو، با میزان برودت هوا مرتبط بوده و آن‌ها به‌طور اتفاقی پتو نخواسته بودند.
تاکنون پنداشته می‌شد فقط حیواناتی چون گوریل، شامپانزه، اورانگوتان، گیبون و دلفین‌ها قادرند چون انسان با اشاره به یک علامت منظور خود را منتقل کنند. اما پژوهشی که دکتر سیسیلی مگ دل و همکارانش در موسسه دامپزشکی نروژ انجام دادند هدفش این بود که راهی برای پرسیدن این سؤال از اسب‌ها پیدا شود: ‘آیا می‌خواهی پتو پشتت بی اندازیم.’ وی معتقد است، مطالعه‌ای که تحت نظر او انجام‌گرفته به دانش بشر در مورد قدرت شناختی اسب‌ها و نحوه فکر کردن آن‌ها افزوده است.
حرف زدن اسب‌ها

ما معمولاً اسب‌ها را خیلی باهوش فرض نمی‌کنیم اما این پژوهش نشان داد که اگر برای برقراری ارتباط با آن‌ها راه مناسبی انتخاب کنیم، آن‌وقت آن‌ها قادر خواهند بود نظر و عقیده‌شان را به ما بفهمانند و حرف زدن اسب‌ها بدین ترتیب می‌تواند به حقیقیت تبدیل شود و حتی همچون ما انتخاب کنند.

در کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا پتو کشیدن روی اسب‌ها در تمام طول شبانه‌روز معمول است. پژوهشی که این گروه از محققان در نروژ انجام دادند به‌این‌ترتیب بود که آن‌ها ابتدا ۲۳ اسب از نژادهای مختلف را برای آموزش برگزیدند. دانشمندان در مرحله اول به اسب‌ها آموختند که با بینی خود بروی یک صفحه که کنار حصار اصطبل نصب‌شده بود بزنند. بعد اسب‌ها یاد گرفتند که تفاوت میان علائم مختلف را دریابند. علائم آن ها عبارتند از پتو لازم (خط افقی)؛ پتو نمی خوام (خط افقی) و هیچ‌کدام (خالی) در مرحله سوم اسب‌ها آموزش دیدند تا سه علامت و کنشی که در پی آن‌ها صورت می‌گیرد را دریابند.

بیشتر بخوانید: راه‌های مقابله با گزش حشرات و آسیب به اسب

در پایان این دوره آموزشی دوهفته‌ای اسب‌ها آموخته بودند که چگونه با زدن بینی خود به علائم روی صفحه به مهتر خود بفهمانند که ‘هوا خیلی سرد شده پتو پشتم بینداز’ و یا ‘هوا گرم شد لطفاً پتو را از پشتم بردار! به گفته محققان، اسب‌ها که در طول این دوره دوهفته‌ای فقط روزانه بین ۱۰-۱۵ دقیقه آموزش دیدند در روزهای بارانی و سرد پتو درخواست می‌کردند، اما اگر هوا آفتابی و خوب بود، پتو درخواست نمی‌کردند. محققان می‌گویند این نشان می‌دهد که اسب‌ها بر اساس نیاز و خواسته خودشان پتو درخواست می‌کردند و نه بر اساس تشخیص مهترشان. این پژوهشگران گفته‌اند امیدوارند دیگر محققان و کردارشناسان حیوانات تحقیقات دیگری را در این زمینه انجام دهند و سؤالات بیشتری از اسب‌ها بپرسند. آن‌ها اظهار امیدواری کرده‌اند که صاحبان شخصی اسب‌ها هم با استفاده از نتایج این تحقیق بتوانند با اسب‌ها خود رابطه برقرار کنند.

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با اخبار اسب سواری و انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید
همچنین برای شرط بندی مسابقات اسب سواری همراه بتکارت باشید

در اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *