صفحه اصلی / دانستنی / دانستنی | نحوه صحیح تغذیه اسب‌ های باردار

دانستنی | نحوه صحیح تغذیه اسب‌ های باردار

برای انتخاب ورزشی همانند اسب سواری و تبدیل شدن به یک سوارکار حرفه‌ای، باید هرآنچه در مورد اسب‌ها لازم است را بدانید تا آگاهی شما در این رشته ورزشی افزایش پیدا کند. در همین راستا در این مطلب اسب پرشیا چند نکته برای نحوه صحیح تغذیه اسب های باردار را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اسب سواری | دست‌های سوارکار و ارتباط مناسب با اسب

نباید تغذیه اسب های باردار بیش از حد مجاز باشد

برای این که آموزش اسب سواری را شروع کنید نیاز به دانستن نکات زیاد و دانش قابل توجهی نیست فقط کافی است ماهیت این رشته را بشناسید و اطلاعاتی را نیز از قبل یا در حین آموزش در خصوص اسب‌ها بدانید تا متناسب با اخلاق و رفتار هر اسبی با او رفتار کنید. رفتار متقابل انسان و اسب لازمه اول آموزش اسب سواری است و بدون جلب اعتماد و رابطه خوب دو طرفه این آموزش امکان پذیر نخواهد بود و گفتیم این که شما صرفا به اسم اسب سواری علاقه مند باشید یا به عنوان یک بیننده این ورزش برای شما جذاب باشد، در اسب سواری کافی نیست چرا که در ابتدای راه یک شخص برای این که آموزش‌های خود در حوزه اسب سواری را آغاز کند، در ابتدا باید همه نکات لازم در این خصوص را بررسی کند.

آموزش اسب سواری | ایمنی سوارکار با چه کارهایی تامین می‌شود؟

هر فردی که در مورد اسب سواری و پرورش اسب اطلاعات دارد می داند سلامت اسبی که از مادر متولد می شود تا حد زیادی به سلامت مادر وی بستگی دارد. با این وجود گاهی اوقات پرورش دهندگان اسب اشتباهات فاحشی را در این زمینه مرتکب می شوند. سه اشتباه بزرگ اسبداران در تغذیه مادیان باردار: اولین اشتباه رایج در بین پرورش دهندگان اسب این است که به مادیان باردار خوراک بیش از اندازه و مخصوصا پروتئین بیش از حد می خورانند. و اما اشتباه دوم، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای مادیان باردار و کره او در جیره غذایی مادیان است. اشتباه سوم نیز در رابطه با تغذیه مادیان باردار است: پرورش دهندگان اسب برای اینکه وزن مادیان بیش از حد زیاد نشود، از مقدار پروتئین و انرژی در تغذیه مادیان در دوره شیردهی می کاهند، یعنی دقیقا وثتی که اسب های ماده نیازمند این ماده در بدنشان هستند.

راه‌های مقابله با گزش حشرات و آسیب به اسب

اسب های باردار

بعضی ها خیلی تعجب می کنند که مادیان باردار در یک سوم اول دوره بارداری تقریبا برابر با مادیان های معمولی به غذا احتیاج دارد تا بتواند وزن و فعالیت خودش را حفظ کند. زمانی که کره به دنیا می آید، به اندازه ای که بتواند بخورد به خوراک احتیاج دارد،‌ اما مقدار مصرف غلات باید برای مادیانی که در باکس معمولی نگهداری می شود در حداقل ممکن باشد. مقدار پروتئین و انرژی مورد نیاز مادیان شما در دوره بارداری از علوفه تامین می شود، با این حال در نیمه دوم بارداری می توان از مکمل های قوی غلات برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز او استفاده کرد. اگر از این مکمل ها برای مادیان باردارتان استفاده نمی کنید،‌ توصیه به شما این است که از غذاهای مخلوط که در بازار برای اسب ها موجود است برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی او بهره بگیرید. عدم تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مادیان در نیمه دوم بارداری می تواند باعث بد شکل گرفتن کره در شکم مادیان شود. در بدترین حالت ممکن است جنین در اثر تغذیه نادرست مادیان بمیرد.

چگونه پاهای یک سوارکار قوی می‌شود؟

با این حال اگر جنین موفق شود از شرایط سخت سو تغذیه مادر نجات پیدا کند و به دنیا بیاید، به علت کمبود ویتامین آ،‌ کلسیم،‌ منیزیم و فسفر در رژیم غذایی مادیان، کره ضعیف به دنیا می ٱید که در برابر بیماری ها آسیب پذیری زیادی دارد. از روی ظاهر یک مادیان نمی شود پی برد که آیا ویتامین و مواد معدنی کافی به او رسیده است یا نه، بنابراین دادن مکمل های غذایی به مادیان باردار اهمیت زیادی دارد.

مهم‌ترین مزایا و فواید سوارکاری در سلامت انسان

اسب های باردار

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع خوراکی و داروهای ممنوعه برای اسب

اگر مادیانتان را به خوبی و با خوراک غنی و مقوی تغذیه می کنید، می توانید پس از به دنیا آمدن کره مکمل های ویتامین و مواد معدنی مادیان را قطع کنید. از آنجا که در این زمان شیردهی آغاز می شود، می توانید از مکمل های غلات که اهمیت بسیار زیادی برای مادیان شیرده دارند استفاده کنید. بعضی از پرورش دهندگان توصیه می کنند از مخمرها در غذای مادیان شیرده استفاده شود تا به هضم بهتر کلسیم و فسفر موجود در غذا کمک نماید.

چگونه از کلاه سوارکاری خود مراقبت کنیم؟

دوره شیردهی زمانی است که شما باید بیش از همیشه مراقب میزان مصرف غلات مادیان باشید. از آنجا که شیردهی در حدود هفته هفتم به اوج می رسد، میزان مصرف غلات توسط مادیان نیز باید در این دوره بیشتر از همیشه باشد. وقتی این نقطه اوج رد شد،‌ به تدریج از میزان غلات مصرفی مادیان بکاهید تا مادیان دچار وزن اضافی و چربی نشود.

در مورد اسب درمانی چه می‌دانید؟

امیدوار هستیم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد
دیگر مطالب آموزشی و مقالات اسب پرشیا را داخل سایت مشاهده فرمایید

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *