صفحه اصلی / معرفی / معرفی | آشنایی با ویژگی‌های ظاهری اسب عرب اصیل

معرفی | آشنایی با ویژگی‌های ظاهری اسب عرب اصیل

یکی از معروف ترین، بهترین و پرطرفدارترین نژادهای اسب در دنیا، به اسب عرب اختصاص دارد که به دلیل ویژگی‌های ظاهری و همچنین رفتاری او را از اسب‌های دیگر متمایز کرده است. در این مطلب قصد داریم به ویژگی‌های ظاهری اسب عرب اصیل بپردازیم.

بیشتر بدانید: قوانین میادین تمرین و موانع در مسابقه

اگر بخواهیم ویژگی‌های ظاهری یک اسب را مورد بررسی قرار دهیم، باید مواردی چون سر، بدن و یال و دم و اندام حرکتی را مدنظر قرار دهیم چرا که این اندام‌ها جزو اصلی ترین موارد قابل بحث در یک اسب اصیل است.

در این مطلب ما این موارد را برای یک اسب عرب اصیل بررسی می‌کنیم.

 با ماهیت ورزش اسب سواری آشنا شوید

ناحیه سر:

اگر بخواهیم به صورت کلی در مورد ناجیه سر اسب عرب برای شما توضیح دهیم این است که اصولا اسب عرب سری متناسب با بدن خود دارد که سر در ناحیه گونه‌ها عمق زیادی دارد و معمولاً در ناحیه پیشانی در حد فاصل چشم ها برجستگی سپر مانندی به نام جبه دارد و در ناحیه لب ها و پوزه کمی‌جمع‌تر می‌شود و کلاً سر فرمی ‌مثلثی شکل پیدا می‌کند و در ناحیه دو فک تحتانی فضای وسیعی وجود دارد که در اسب خوب این فاصله منحصر به ‌فرد است و می‌توان گفت یکی از ویژگی‌هایی که اسب عرب را از دیگر اسب‌ها متمایز می‌کند همین مسئله است که بر زیبایی هرچه تمام تر او می‌افزاید.

اسب عرب اصیل

آموزش اسب سواری | آیا شرط بندی اسب سواری حرام است؟

پیشانی:

پیشانی اسب عرب اصولا عریض است و کمی برجستگی دارد. یعنی در مقایسه با اسب‌های دیگر برجستگی کمتری دارد و به عبارتی متناسب با دیگر اعضای صورت او است.

بینی:

شاخصه اسب عرب در قسمت بینی اصولا مقداری فرو رفتگی است که در سطح طولی بینی او وجود دارد. در اسب‌هایی که قسمت وسط بینی در مقطع طولی و نمای عرضی، عرض کمی‌ داشته باشد آن را جمع می‌نامند که برخی نویسندگان این ویژگی را در اسب عرب مطرح می‌کنند ولی یکی از ویژگیهای اسب عرب در این ناحیه مقداری فرورفتگی در سطح طولی است و گاهی اوقات هم صاف دیده می‌شود. اگر بخواهیم برای شما مثالی در این باره بزنیم مثلا روی بینی اسب خوزستان اصولا صاف است. همچنین در اسب عرب انتهای بینی به طور واضح برجسته می‌باشد و منحزین کاملاً گشاد و ناصاف هستند.

شاخه‌های مختلف اسب دوانی و اسب سواری

گوش:

اسب های عرب، گوش های کوچکی دارند و در مقایسه با اکثریت اسب ها کوچکتر هستند.

اسب عرب اصیل

چشم:

بدون شک یکی از زیباترین اندام های اسب عرب، چشم هایش است که صورت او بسیار زیبا دیده می‌شود و در مجموع یکی از ویژگی‌های بارز اسب عرب چشم‌های زیبای او است که جذابیت و زیبائی خاصی به چهره آن می ‌بخشند ولی به طور کلی چشم های اسب عرب درشت، گرد و معمولاً حدقه برجسته دارند که برجستگی حدقه در چشمان اسب عرب از ویژگی‌های شاخص آن است که شاید کسانی که زیاد ماهر هم نباشند با نگاهی دقیق به چشمان او و بررسی این موارد بتوانند تشخیص دهند که او اسب عرب است.

آشنایی با روحیات اسب چه کمکی می‌کند؟

گونه:

این قسمت از صورت او نیز خاص است و با نگاهی کوتاه می‌توان آن را مشاهده کرد. گونه در اسب عرب مشخص است. معمولاً دارای سطحی گرد است که این موضوع نیز بسیار او را خاص و زیبا کرده است.

لب ها:

لب های اسب عرب اصولا نه بزرگ است و نه کوچک و به عبارت دیگر متناسب با سایزی متوسط نسبت به سایر اعضای صورت او است که بر زیبایی او افزوده است.

در اسب پرشیا بخوانید: تاریخچه مسابقات اسب سواری

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

نژاد اسب سدلبرد آمریکایی

معرفی | نژاد اسب سدلبرد آمریکایی را بیشتر بشناسید

در این مطلب سایت اسب پرشیا قصد داریم نگاهی به یکی دیگر از نژادهای معروف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *