صفحه اصلی / آموزش اسب سواری / آموزش اسب سواری | افراد چاق چگونه سوار بر اسب شوند؟

آموزش اسب سواری | افراد چاق چگونه سوار بر اسب شوند؟

همان طور که می‌دانید وزن هر فردی با دیگری متفاوت است و در این میان افرادی هستند به سوارکاری علاقه مند هستند و اضافه وزن دارند و به اصطلاح چاق هستند؛ در این مطلب آموزش اسب سواری اسب پرشیا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که افراد چاق چگونه سوار بر اسب شوند؟

در آموزش اسب سواری به چه مواردی باید توجه داشت؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث عدم فرمانبرداری و ناراحتی اسب شود، سوار شدن نامناسب اسب است که به کتف حیوان آسیب می‌رساند و واکنش او را به همراه دارد. یعنی شما اگر در همان لحظه اول نتوانید اعتماد او را جلب کنید، مشخص است که او را مجبور به واکنش می‌کنید. به همین خاطر باید از همان ابتدا همه جوانب را حتی برای سوار شدن بر اسب نیز رعایت نمایید.

چگونه از کلاه سوارکاری خود مراقبت کنیم؟

اصولا سوار شدن نامناسب اسب برای کسانی بوجود می‌آید که مبتدی و تازه کار هستند و یا اضافه وزن دارند و فشار بیشتری به اسب وارد می‌کنند و همانطور که گفته شد مشکلات پشت اسب غالبا به خاطر رفتار نادرست و ناشیانه سوارکار ایجاد می شود. علاوه بر این، متناسب و اندازه نبودن زین اسب یا خراب بودن آن هم می تواند در ایجاد مشکلات پشت در اسب نقش داشته باشد.
آموزش اسب سواری
بد نیست بدانید که پژوهشگران دانشکده دامپزشکی میشیگان چندی پیش آزمایشی جالب را برای سوار شدن اسب با افرادی که وزن‌های متفاوت داشتند، انجام دادند.
طی تحقیقاتی که دانشمندان این دانشکده در مورد فشار روی اسب توسط سوار شدن بر حیوان کردند،نتایجی مشخص شد. آنها یک پد زین حساس به فشار ساختند که می توانست میزان فشار وارد شده به پشت اسب در نقاط مختلف را در هنگام سوار شدن سوارکار اندازه بگیرد. آنها این پد را روی پشت یک اسب قرار دادند و از ده نفر سوارکار ماهر با قد و وزن های مختلف خواستند یک بار بدون استفاده از چهار پایه و یک بار با استفاده از آن، سوار اسب شوند تا میزان فشار وارد شده بر روی پشت اسب و زین آن مشخص گردد.

بیشتر بخوانید: شرط‌های رایج اسب سواری

لازم به ذکر است اندازه زین باتوجه به قد و وزن افراد متغیر بوده و زین اسب برای هر سوارکار کاملا اندازه و تنظیم می‌گردید. همانطور که انتظار داشتند، سوارکاران چاق و یا آنهایی که وزن بیشتری نسبت به سایرین داشتند، در هنگام بالا رفتن از اسب فشار بیشتری به پشت او وارد کردند. تحقیقات نشان داد فشار یک طرفه ای که در هنگام سوار شدن افراد سنگین وزن به اسب وارد می شود می تواند آسیب زا باشد و صدمات غیر قابل جبرانی را به اسب وارد کند.
هنگامی که یک فرد چاق به طریقه نامناسب و غیر استاندارد سعی دارد که بر روی یک اسب بنشیند، بر نواحی مختلف او فشاری را وارد می‌کند که این فشار نامتقارن مرتب به کتف راست اسب وارد می شود و می تواند او را دچار ناراحتی کند. پژوهشگران معتقد هستند که بهتر است این افراد موقع سوار شدن به اسبشان از چهارپایه استفاده کنند تا برای بالا رفتن از کتف اسب کمک نگیرند که به وی آسیب برساند.
آموزش اسب سواری

بیشتر بخوانید: آشنایی با نژاد اسب شایر

همچنین کتف‌های اسب اصولا نقش عمده‌ای را در تثبیت زین ایفا می‌کند و در این تحقیقات نیز ثابت شد که کتف های اسب نقش زیادی در ثابت نگهداشتن زین در هنگام سوارشدن سوارکار دارد. در اسب هایی که کتف آنها برجستگی کمتری دارد، احتمال لغزیدن زین و در نتیجه به هم خوردن تنظیم آن و آسیب کتف بیشتر می شود. بیشترین فشار زمانی اتفاق می افتد که در هنگام سوار شدن به اسب، پای راست سوارکار در هوا معلق می شود و به همین جهت برای بالا کشیدن خود سعی دارد تا از اسب کمک بگیرد که همان طور که گفته شد به کتف او صدمات غیر قابل جبرانی را وارد می‌سازد.
به همین خاطر و در مجموع کلام توصیه شده که برای عدم آسیب دیدگی اسب و سلامت جسمانی وی، به خصوص در افراد چاق یا آنهایی که اضافه وزن دارند حتما از یک چهارپایه یا صندلی استفاده نمایید تا فشار وارده را کم کنید و راحت تر بتوانید بر روی اسب بنشینید. پس اگر شما هم وزن زیادی دارید، صرف نظر از اینکه چقدر قدتان بلند است یا چقدر مهارت دارید، در هنگام سوار شدن به اسب از صندلی یا پایه استفاده کنید که هم از آسیب جسمانی اسب و هم آسیب رسیدن به خودتان جلوگیری کرده باشید.

امیدوار هستیم از خواندن این مطلب لذت برده باشید
شما در اسب پرشیا می‌توانید با انواع نکات آموزشی سوارکاری آشنا شوید

در اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

سوارکار موفق

آموزش اسب سواری | چگونه یک سوارکار موفق شویم (بخش دوم)

برای تبدیل شد به سوارکار موفق فاکتورهای بسیاری هستند که موثرند بعضی از این فاکتورها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *