صفحه اصلی / اسب دوانی / آموزش اسب سواری | لنج کردن اسب به چه شکل است؟

آموزش اسب سواری | لنج کردن اسب به چه شکل است؟

هر سوارکاری باید برای تربیت کردن اسب خود نهایت تلاشش را انجام دهد تا اسبی فرمان بردار و مطیع را تربیت کرده باشد. لنج کردن اسب یکی از اصول تربیت اسب است که بسیار مورد توجه افراد است. در این مطلب اسب پرشیا خواهیم دید که لنج کردن اسب به چه شکل است و چگونه صورت می گیرد.

آموزش اسب سواری | دست‌های سوارکار و ارتباط مناسب با اسب

لنج کردن اسب یکی از اصول تربیت مهم اوست

برای این که یک حیوان مطیع و فرمان بردار تربیت کنید باید به همه مسائل تربیتی او توجه داشته باشید. چرا که اسب حیوان حساسی است و همچنین ورزشی همانند سوارکاری این احتیاط و وسواس را طلب می‌کند زیرا شما علاوه بر خودتان با یک حیوان طرف هستید که باید تمام نکات را راجع به او بدانید و نهایت تلاش را برای فراهم کردن رفاه او و همچنین تربیت کردن وی انجام دهید. همچنین برای این که آموزش اسب سواری را شروع کنید نیاز به دانستن نکات زیاد و دانش قابل توجهی نیست فقط کافی است ماهیت این رشته را بشناسید و اطلاعاتی را نیز از قبل یا در حین آموزش در خصوص اسب‌ها بدانید تا متناسب با اخلاق و رفتار هر اسبی با او رفتار کنید.

آموزش اسب سواری |هرآنچه در ارتباط سوارکار با اسب باید بدانید

ایمنی سوارکار

همه چیز در مورد تغذیه مناسب اسب و سلامت جسمانی او

اگر می خواهید در کار کردن با اسب تنوع داشته باشید باید حتما نگاه ویزه ای به لنج کردن اسب داشته باشید. از آنجا که لنج کردن اسب را می توان سواری با “کنترل از راه دور” دانست، لنج کردن بخشی مکمل در روند تربیت اسب به شمار می رود. شما می توانید در هنگام لنج کردن اسب حرکت او را از چند متری به خوبی مشاهده و بررسی نمایید. روش های متعددی برای لنج کردن اسب وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است، اما هدف نهایی در همه آنها تربیت اسبی راضی، سخت کوش و مطیع خواهد بود. تربیت اسب در حین لنج کردن بر اساس اصول تربیت اسب از زیر زین (غیر سوار بر زین) صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: افراد چاق چگونه سوار بر اسب شوند؟

با این حال به یاد داشته باشید که لنج کردن اسب به مانند سوارشدن بر اسب بسیار مهم است و باید به صورت کامل یادگرفته شود. هنگامی که به لنج کردن اسب مشغولید باید یک مربی مجرب از بیرون دایره شما را تحت نظارت داشته باشد. لنج کردن تنها با تجربه ی عملی قابل یادگیری است، و بهتر است با اسب های مختلف تمرین شود و اشتباهات احتمالی به مرور اصلاح گردد. برای لنج کردن اسب باید از کله گی، دهنه و تنگ مخصوص لنج یا زین استفاده شود. تجهیزات مناسب لنج کردن اسب نیز درست مانند سواری نیاز به تجهیزات و وسایل مناسب دارد، و داشتن آمادگی قبلی برای موفقیت در کار لنج اسب حائز اهمیت است.

لنج کردن اسب

بیشتر بدانید: رنگ بندی اسب‌ها چگونه است؟

تجهیزات لنج

همان طور که همه ورزش‌ها و هر کاری نیازمند تجهیرات خاص خود است، لنج کردن اسب نیز درست مانند سواری نیاز به تجهیزات و وسایل مناسب دارد و داشتن آمادگی قبلی برای موفقیت در کار لنج اسب حائز اهمیت است. شما باید تمامی وسایلی که برای لنج کردن اسب احتیاج دارید را فراهم کنید تا در هنگام انجام کار با مشکل خاصی رو به رو نشوید و فقط بر کاری که قصد انجام آن را دارید تمرکز کرده باشید. ضمن این که سعی کنید که جنس تجهیزاتی که برای لنج کردن اسب استفاده می‌کنید باکیفیت باشد تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

بند لنج

طول بند لنج باید حداقل 8.50 متر باشد، به طوری که بتوانید اسب را در یک دایره بزرگ لنج کنید. لنج کردن در دایره های کوتاه باعث می شود به پاهای اسب فشار بیاید. جنس بند لنج بهتر است از کتان (نخی) باشد، و لبه های تیز نداشته باشد. بند لنج های کشسان همانقدر برای لنج کردن نامناسبند که دست جلو های لاستیکی برای سوارکاری. در یک سمت بند لنج یک بند ایمنی قرار دارد که همواره در دست بین دو انگشت میانی و اشاره نگه داشته می شود؛ بدین صورت اگر اسب فرار کند کنترلش را از دست نمی دهید. به انتهای دیگر بند لنج، یک قلاب بدون پیچش متصل است. در هنگام لنج کردن، بینی اسب باید در امتداد خط عمود قرار بگیرد.

دانستنی | مزیت‌های سوارکاری برای کودکان

لنج کردن اسب

آموزش اسب سواری | ایمنی سوارکار با چه کارهایی تامین می‌شود؟

استفاده از بند لنج

بربرای اینکه بخواهید لنج را جمع کنید باید آن را بگونه ای در دست بگیرید که با دست دیگر به صورت حلقه حلقه آن را جمع کنید. شلاق را نیز باید به خوبی در زیر بازوی خود جمع کرده و با انگشت شست آن را نگه دارید، به طوری که نوک آن روی زمین کشیده نشود. برای باز کردن بند لنج به ترتیب حلقه ها را به همان جهتی که جمعشان کردید باز کنید. در غیر این صورت بند لنج در دستتان پر از پیچ و گره خواهد شد. بند لنج را باید طوری در دست بگیرید که انگشت شست آن را نگه دارد و موقع باز کردن از روی انگشت اشاره آزاد شود. با این روش، بهتر از حالتی که بند لنج مثل دست جلو در هنگام سواری در دست نگه داشته شده است، می توانید در هنگام تغییر دادن دایره لنج آن را در دست نگه دارید. بازو، که بند لنج روی آن قرار دارد، به صورت هماهنگ با نحوه لنج کردن حرکت می کند. در هنگام لنج کردن باید دستتان نرم باشد، و درست مثل زمانی که سواری می کنید با انعطاف و نرمی حرکت کند. باید دست هایی منعطفی هنگام کار کردن با لنج داشته باشد و اگر سفت لنج را در دست بگیرید کنترل خوبی روی آن نخواهید داشت.

بیشتر بدانید: دانستنی | شرایط اسب‌های بیمار در قرنطینه

امیدوار هستیم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد
برای شرط بندی مسابقات اسب سواری و دیگر مطالب آموزشی با اسب پرشیا همراه باشید

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *