صفحه اصلی / دانستنی / دانستنی | خوردن نمک تا چه اندازه برای اسب‌ها ضروری است؟

دانستنی | خوردن نمک تا چه اندازه برای اسب‌ها ضروری است؟

به گزارش سایت اسب پرشیا که مطالب مختلفی را در زمینه دانستنی‌های در خصوص اسب برای شما عزیزان تهیه می‌کند، در این مطلب نیز به یکی از نیازهای اولیه بدن اسب برای سلامت جسمانی او می‌پردازیم که آن نیاز خوردن نمک در اسب است.

بیشتر بخوانید: آیا مصرف بلوط برای اسب‌ها ضرر دارد؟

اگر کمی در مورد علم شیمی و یون ها اطلاعات داشته باشید می‌دانید که نمک باعث تعادل سیستم سلولی و تولید انرژی مورد نیاز سلول لازم می‌باشد. سدیم به نگهداری هیدراتاسیون کمک نموده و جهت انقباض عضلانی و عصبی بسیار مهم می‌باشد.

آشنایی با نژاد اسب شایر

کلر نیز یک الکترولیت می‌باشد و زمانی که سدیم بار مثبت دارد دارای بار منفی است و تعادل این دو به نگهداری سلامت سلول های خونی کمک می‌کند. اگر که نمک در رژیم غذایی موجود نباشد، خون احتیاج خود را از نمک موجود در ادرار و عرق جذب می‌کند، اما تولید ادرار و عرق نمی‌تواند متوقف شود و خون نمک را به کلیه و غدد عرق باز می‌گرداند.

نمک خوردن در اسب‌ها

بدن سعی می‌کند با رقیق سازی ادرار و عرق با آب بیشتر جبران این کمبود را متعادل کند که بافت های بدن در این هنگام دهیدراته می‌ شوند .یک اسب با سایز متوسط ۱۱۰۰ پوند در هنگام استراحت حدود ۲ اونس در روز به نمک احتیاج دارد. در روزهای گرم و هنگام فعالیت شدید و تعریق زیاد، این نیاز به ۵ اونس می رسد ( تقریباً هر اونس معادل ۶ قاشق چایخوری می‌باشد) . مقداری نمک در فراورده های تولیدی تجاری وجود دارد. در هر روز به اندازه ۱ اونس نمک به این صورت تامین می‌شود ولی کافی نیست.

بیشتر بخوانید: شاخه‌های مختلف اسب دوانی و اسب سواری

نمک باید از طرق دیگری مثل قالب های نمک یا نمکهای نرم تامین شود . قالب های نمک برای گاوها طراحی شده اند که زبان سخت و خشنی دارند و به همین دلیل برخی اسب ها این قالب ها را برای بدست آوردن نمک خراب می‌ کنند . نمکهای دانه ای سفید بi صورت نرم و پودری توصیه می‌شود که از قالب های نمک هم اقتصادی تر می‌باشند.

آیا شرط بندی اسب سواری حرام است؟

نمک تنها ماده معدنی است که اسب ها به نیاز به آن آگاه هستند . اسب ها ممکن است کمبود مس یا هر ماده معدنی دیگری را احساس کنند ولی در صورت دسترسی داشتن به این مواد نیز از آن مواد مصرف نکنند ولی قطعاً در صورت نیاز بدن به نمک آن را مصرف می‌کنند. اسب ها در صورت مصرف نمک به آب نیاز پیدا می‌کنند که آب مهمترین ماده غذایی می‌باشد. افزایش مصرف نمک افزایش جذب آب را نیز در بر خواهد داشت.

در اسب پرشیا بخوانید:

درباره

این مطالب را نیز ببینید!

کم اشتهایی در اسب

دانستنی | کم اشتهایی در اسب

کم اشتهایی در اسب و غذا نخوردن اسب به اندازه کافی یکی از مشکلاتیست که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *